تعمیر ECU ایسیو شورلت کامارو

تعمیر ECU ایسیو شورلت کامارو

تعمیر ECU ایسیو شورلت  کامارو.تعمیر ایسیو ECU ای سی یو انواع تویوتا لکسوس بنز پورشه هوندا بی ام و هیوندای کیا نیسان مزدا در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

ای سی یو ( ECU )  چیست؟

با قرار گرفتن انژکتور در اتومبیل‌های امروزی قطعات الکترونیکی دیگری نیز با آن در سیستم کنترلی اتومبیل به وجود آمدند. ECU یکی از مهمترین قطعات الکترونیکی است که نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد.

ECUمخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و این سیستم همچنین به عنوان یک هدایت کننده در این ماشین ها و همچنین به عنوان مغز آنها شناخته می شود .امروزه موتورهای انژکتوری نقشی بسیار اساسی در موفقیت صنایع خودروسازی ایفاء می‌نمایند و کیفیت و قابلیتهای آن، درصد کارایی خودرو را نشان می‌دهد .همانطور که می‌دانیم کنترل کننده موتورهای انژکتوری ، بردی الکترونیکی به نام ECU می‌باشد .ای سی یو ECU در دنیای مدرن خودروها نقش مهمی را بر عهده دارد ؛ و در واقع کارایی این بخش تعیین کننده کیفیت یک موتور و در ابعادی دیگر کیفیت خودرو خواهد بود؛ بدین معنی که هرچقدر ای سی یو ECU یک موتور بهتر طراحی شده باشد ، آن موتور کیفیت بهتری خواهد داشت.

بررسی شورولت کامارو

شورلت کامارو یکی از خودرو های شناخته شده برند شورولت میباشد که برای رقابت با فورد موستانگ و دوج چلنجر طراحی شده است. این خودرو در کلاس خودرو های پونی (  pony ) و ماسل (muscle  ) نیز قرار می گیرد . ( به خودرو های آمریکایی جمع و جور ، اسپورت ، دارای موتور قوی و مقرون به صرفه پونی گفته می شود و به خودرو های با حجم موتور بسیار بالا ، پرشتاب ، پر قدرت  و طراحی خاص درب و بدنه ماسل یا عضلانی می گویند )

چهار نسل از این خودرو از سال ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۲ تولید شد و طی وقفه ای ۸ ساله نسل پنجم این خودرو از سال ۲۰۱۰ تا کنون در دو نسخه کوپه و کانورتیبل  در حال تولید است. موتور پایه در نظر گرفته شده برای این خودروی اسپورت موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۷۵ اسب بخاری است اما یک موتور ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری برای این خودرو قابل انتخاب است که توان تولید ۴۵۳ اسب بخار را دارد که می توانید تا حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت پدال گاز را بفشارید .

مشخصات فنی شورولت کامارو

 ۴ سیلندر  ۸ سیلندر
موتور ۴ سیلندر خطی – بنزینی  ۸ سیلندر خورجینی – بنزینی
حداکثر قدرت ۲۷۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه ۴۵۳ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۶۱۷ نیوتن متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه
حجم موتور ۲ لیتر ۶.۲ لیتر
 تعداد سوپاپ ۱۶ ۳۲
جعبه دنده ۸ ۸
تعداد دنده  اتوماتیک اتوماتیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۵.۹ ثانیه ۴.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت

مشکلات ای سی یو شورولت کامارو

  • مشکل پاشش انژکتور

  • مشکل جرقه زنی یک یا چند سیلندر

  • مشکل شیرهای برقی گیربکس

  • مشکل یکسره شدن یا روشن نشدن پمپ بنزین

  • مشکل چراغ چک

  • مشکل کولر

  • مشکل در دریچه یا پدال گاز

  • مشکل در فن دور تند و کند

  • و…

تعمیر ECU ایسیو شورولت کامارو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *