تعمیر کامپیوتر تنظیم ارتفاع تویوتا لندکروز

تعمیر کامپیوتر تنظیم ارتفاع تویوتا لندکروز

تعمیر کامپیوتر تنظیم ارتفاع تویوتا لندکروز تعمیر سیستم های الکترونیکی خودروهای روز دنیا در مرکز الکترونیکی دیجی برد.

دکمه تنظیم ارتفاع خودرو

افزایش،کاهش ارتفاع خودرو از طریق افزایش،کاهش دادن ارتفاع بدنه،  تعادل خودرو را بر هم نمی‌زند؛ همچنین این روش برای افرادی که تقارن و فاصله میان بدنه و چرخ را دوست دارند، مناسب است. در این آپشن، سیستم تعلیق بر جای خود باقی می‌ماند، در حالی که بدنه بالا و در زمان کاهش ارتفاع بدنه پایین قرار می‌گیرد.
جابجایی کل بدنه یکدست صورت می‌گیرد و عملکرد آفرود در زمان افزایش ارتفاع و رانندگی اسپرت در زمان کاهش ارتفاع در صورت انجام شدن درست، بهبود می‌دهد. در خودروهای سدان برای عبور از موانعی که باعث برخورد زیربندی خودرو می شود این آپشن بسیار مفید و قابل استفاده می باشد.

سیستم تعلیق خودرو چیست؟

سیستم تعلیق یا فنربندی (به انگلیسی: Suspension) قسمتی از خودرو است که باعث می‌شود نوسانات حاصل از حرکت خودرو برروی سطوح ناهموار به جِرم معلق که شامل اتاق، شاسی، متعلقات و سرنشینان وارد نشود. سیستم تعلیق از جِرم فنربندی‌شده، فنر، کمک‌فنر و جِرم فنربندی‌نشده تشکیل شده‌است.

به گزارش خودروتک، سیستم تعلیق خودرو دو وظیفهٔ مهم را برعهده دارد که یکی جذب نوسانات و ارتعاشات وارد به چرخ‌ها بر اثر ناهمواری‌های جاده و دیگری تماس مؤثر لاستیک چرخ‌ها با سطح جاده‌ است. در سیستم تعلیق خودرو همیشه دو مقوله مورد بحث بوده: یکی کیفیت سواری دادن و دیگری قابلیت هدایت و کنترل، که این دو مرتباً در تضاد با یکدیگرند. به عبارت دیگر، بهبود یکی باعث بروز اشکال در دیگری می‌شود.

سیستم تعلیق خودرو در حقیقت بخشی از شاسی آن است وبه نوعی با تمامی اجزای زیرین خودرو  در ارتباط است. یک سیستم تعلیق خوب علاوه بر اینکه راحتی و آرامش را برای سرنشینان به همراه می آورد به پایداری خودرو در جاده هم کمک بسیاری می کندو در چسبندگی و تعادل آن نقش مهمی دارد. اگر خودرو هایی مانند پورشه باکستر، موستانگ، دوج چلنجر در جاده هندلینگ و چسبندگی فوق العاده ای دارند یکی از دلایل آن داشتن سیستم تعلیق پیشرفته آنهاست.

معرفی کلی سیستم تعلیق خودرو  (تویوتا):

سیستم تعلیق علاوه بر اینکه باید وزن خودرو را تحمل کند باید ضربه هایی را که در دست انداز ها به خودرو وارد می شود جذب کند و مانع از انتقال آن به بدنه خودرو شود و نوسان آن را میرا کند و باید طوری طراحی شود که در شرایط مختلف تماس لاستیک ها را با سطح جاده حفظ کند.وظیفه سیستم تعلیق که یکی از مهمترین اجزای خودرو به شمار می رود، ایجاد ارتباط بین جاده و خودرو  است. این سیستم در مواردی هم  چون هدایت خودرو، شتاب گیری، و ترمز نقش ویژه ای ایفا می کند. لازم به یادآوری است، در صورت عدم وجود سیستم تعلیق، تمام قطعات خودرو به دلیل شدت ضربات وارده از جاده، به سرعت از بین می روند و عمر خودرو کوتاه می شود.

سیستم تعلیق وظایف زیر را بر عهده دارد :

۱-    تحمل وزن خودرو

۲-    جذب ضربات وارده و تبدیل آن ها به ارتعاش

۳-    حفظ هندسه سیستم فرمان و موقعیت چرخ ها

۴-    افزایش قابلیت فرمان پذیری خودرو

۵-    افزایش میزان پایداری خودرو

۶-     حفظ تماس چرخ ها با سطح جاده

 

اشکالات احتمالی کامپیوتر تنظیم ارتفاع تویوتا لندکروز:

  • مشکل در بخشهای شیر برقی

  • مشکل در داشتن ارور ثابت

  • مشکل در بخش حافظه یونیت

  • مشکل فالت داخلی

  • خاموش کامل و دیاگ به آن متصل نمی شود.

تعمیر کامپیوتر تنظیم ارتفاع تویوتا لندکروز

شماره فنی کامپیوتر تنظیم ارتفاع تویوتا لندکروز:۸۹۲۹۰۶۰۰۴۱

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *