تعمیر رادار نقطه کور توسان

تعمیر رادار نقطه کور توسان

تعمیر رادار نقطه کور توسان ۲۰۱۷ تعمیر رادار جانبی BSD تعمیرات تخصصی رادار جلو ،تعمیرگاه رادار انواع خودروهای وارداتی در مرکز تعمیرات الکترونیک دیجی برد

رادار نقطه کور چیست؟

در هنگام رانندگی ممکن است خودرو در نقطه ای قرار گیرد که برای سایر رانندگان قابل مشاهده نباشد و همین امر منجر به برخورد و تصادف شود. اخیراً شرکت های خودرو سازی سیستمی تحت عنوان سیستم شناسایی نقاط کورBlind Spot Detection  ارائه کرده اند که از بروز چنین مشکلی جلوگیری میکند. بدین منظور در گوشه های عقب و جلوی خودرو دو یا چهار  رادار قرار داده شده استزمانی که یک خودرو یا هر مانع دیگری وارد میدان تعریف شده این رادار با ابعاد آن ۹.۵ متر در ۳ متر شود، این سیستم وجود مانع را تشخیص میدهد و با یک چراغ زرد رنگ در کنار آینه جانبی، به راننده هشدار داده میشود.

علاوه  بر رادار، نقطه کور خودرو با استفاده از یکسری دوربینها به طور مداوم در حال کنترل است. به طور مثال،وقتی وسیله نقلیه ای نظیر موتورسیکلت، سواری، یا کامیون وارد محدوده نقطه کور شود، یک چراغ زرد رنگ در کنار درب خودرو در نزدیکی آینه جانبی روشن میشود که راننده را متوجه وجود یک وسیله نقلیه دیگر در کنار خودرو خود میکندوجود چنین هشداری به راننده این امکان را میدهد که بتواند در مواقع پرخطر سرعت عمل بیشتری از خود نشان دهد. یک دوربین دیجیتال نیز زیر هر یک از آینه  های جانبی نصب شده است که در هر ثانیه ۲۵ عکس میگیرد و سیستم با مقایسه فریمهای مختلف، وجود یا عدم وجود مانع در میدان نقطه کور را شناسایی میکند.

در این سیستم نرم افزار خاصی وجود دارد که موتورسیکلت و سواری را در روز و شب به خوبی تشخیص میدهد. اما از آنجا که دوربینهای دیجیتال اساس کار این سیستم را تشکیل میدهند، بدیهی است محدودیت هایی مانند محدودیتهای چشم انسان را داشته باشند. بدین صورت که این تکنیک در موقعیت هایی که دید کافی وجود ندارد، مثل هوای مه آلود، برفی، و کولاک شدید،به خوبی عمل نمیکنددر چنین موقعیت هایی، یک پیغام به راننده داده میشود که سیستم هشدار نقاط کور، غیرفعال است. همچنین این روش طوری برنامه ریزی شده است که نسبت به خودروهای متوقف و تابلوهای جاده ای عکس العملی نشان نمیدهد. طبق پیش فرض های سیستم هشدار نقاط کور، این سیستم صرفاً در سرعتهای بالای ۱۰ کیلومتر در ساعت فعال می شود و تنها زمانی نسبت به سایر خودروهای در حال ورود به میدان نقطه کور عکس العمل نشان میدهد که سرعت آنها حداکثر ۲۰ کیلومتر در ساعت کندتر و ۷۰ کیلومتر در ساعت تندتر از حرکت خودروی فعلی باشد.

معرفی اجمالی خودرو توسان:

گرچه برخی از خودروها از مشهورترین و لوکس‌ترین برندهای روز دنیا نبوده و مدعی برتری تام و تمام نیز نیستند، ولی به آن اندازه رضایت خاطر مشتریانشان را فراهم می‌آورند که دگرباره به خریدشان بیندیشند. شاید مدل توسان هیوندای را بتوان از این زمره به‌حساب آورد؛ خودرویی که لوکس نیست و از توان آفرود چندانی هم برخوردار نیست و بالاتر اینکه، کیفیت و دوامش هم فروتر از همتایانی همچون تویوتا و هونداست، اما آنچه را که مشتری خواهان آن است در او به اعتدال می‌یابد؛ زیبایی نسبی، کیفیت نسبی و مهم‌تر از همه آپشن های رنگارنگ و بهایی درخور (البته به‌جز کشورمان!)، همه این‌ها حتی مشکل‌پسندترین سلایق را نیز راضی نگاه می‌دارد، چه برسد به خریدار معمولی که توقع چندانی از او نمی‌رود.نسل اول هیوندای توسان در سال ۲۰۰۴ میلادی روانه بازارهای جهانی شد. با آنکه این سری از توسان از چهره دل‌نشینی برخوردار نبود اما در عین حال، تا حدی توانست موقعیت خود را به‌عنوان یک کراس اوور اقتصادی و تااندازه‌ای باکیفیت، در اقصی دنیا، تثبیت نماید. نسل دوم و یا کنونی این خودرو در اواخر سال ۲۰۰۹ میلادی به بازار معرفی شد و نخستین بار هم در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش درآمد. کار طراحی آن نیز در استودیو طراحی هیوندای – که در روسلزهایم آلمان واقع است – صورت پذیرفت. این مجسمه سیال به‌واسطه دستان هنرمند توماس بروکله، که از طراحان سابق ب ام و است، تراش خورده و بی‌تردید می‌توان آن را از یکی از زیباترین کراس اورهای در حال حاضر دنیا برشمرد. این خودرو در کشور کره جنوبی با نام «توسان IX» عرضه می‌شود و در بازار اروپا به اسم IX35 و در آمریکا نیز با نام توسان. کل فرایند طراحی این خودرو نیز ۳۶ ماه به طول انجامیده و مجموع هزینه ای که هیوندای برای خلق و آفرینش آن متقبل شده در حدود ۲۲۵ میلیون دلار بوده است. این مدل علاوه بر کشور کره جنوبی در چین، برزیل، هندوستان، تایوان، مالزی، اسلواکی و همچنین مصر نیز تولید می‌شود.در کل، هیوندای توسان ۲۰۱۵، ارزش مناسبی را در قبال بهای پرداختی ارائه می‌دهد. با توجه به عرضه تجهیزات استانداردی همچون دریچه‌های تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب و نیز رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، روی هم رفته، این خودرو از ظاهری بهتر، بهایی مناسب‌تر و همچنین تجهیزات بیشتری نسبت به رقیب اصلی خود، تویوتا RAV4 برخوردار است.

نکات مثبت هیوندای توسان:

طراحی عالی – امکانات رفاهی بالا – امنیت بالا – کیفیت بالای ساخت

نکات منفی هیوندای توسان:

عملکرد نه چندان جالب پیشرانه و قدرت پایین – قیمت بسیار بالا و غیررقابتی هیوندای توسان ۲۰۱۶

اشکالات احتمالی رادار نقطه کور توسان:

  • رادار کالیبره نشده و یا از کالیبره خارج می شود

  • یکی از سمت های چپ یا راست درست عمل نمیکند

  • پس از روشن کردن سیستم BSD خودرو خطا می دهد

  • سیستم BSD خود به خود غیر فعال می شود

  • و…

تعمیر رادار نقطه کور توسان BSD

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *