تعمیر دستگاه تست چگالی Tapped Density

تعمیر دستگاه تست چگالی Tapped Density

تعمیر دستگاه تست چگالی –تعمیر برد الکترونیکی دستگاه آزمایشگاهی تست چگالی  Tapped Density در کلینیک دیجی برد

دستگاه تست چگالی Tapped Density

دستگاه تست چگالی برند Tapped Density یک روش استاندارد برای اندازه گیری چگالی مواد حجیم پودر مانند ارائه می دهد. این دستگاه ها معمولا در صنعت داروسازی و پزشکی کاربرد دارند.

از آنجا که تغییرات چگالی  مواد حجیم خام می تواند تاثیر شایانی در عملکرد آن ها بگذارد به گونه ای که اگر از کیفیت مطابق با استاندارد QC  برخوردار نباشد منجر به اختلال در فرایند تولید می شود.

در فرایند Tappig برای شکستن ساختار مولکولی مواد خام و تبدیل به پودر شدن از یک میل بادامک چرخشی استفاده می شود .میل بادامک به صورت مداوم مانند یک چکش برقی ، ۳۰۰ ضربه در دقیقه به مواد خام برای استفاده در خط تولید  وارد می نماید.

دستگاه تست Tapped Density Tester  شامل یک یا دو سیلندر در مدل های تک و دو پلت فرم در بازار موجود می باشد که گنجایش بالای قیف دستگاه ۱۰۰ میلی لیتر است. در نسخه ASTM  سیلندر بدون چرخش با ۲۵۰ ضریه در دقیقه مجهز می باشد.

نکات لازم جهت راه اندازی دستگاه Tapped Density

در ابتدا از غیر فعال بودن کلید PRINT اطمینان حاصل نمایید سپس با انتخاب حالت Operation تایمر یا شمارنده را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است مدت زمان تست به صورت اتوماتیک در دستگاه ذخیره می شود ولی کاربر می تواند آن را تنظیم کند.

تکنسین در دستگاه دو سیلندر  بایستی محصول را در هر سیلندر به صورت جداگانه وزن کند و بدون فشرده سازی حتما باید ماده مورد آزمایش را تراز کند

همچنین برای محاسبه چگالی Tapping از یک معادله ساده ریاضی یعنی تقسیم وزن اولیه به حجم نهایی می توان بهره گرفت.

تعمیر و نگهداری دستگاه تست چگالی Tapped Density

به صورت ماهانه قطعات پر مصرف دستگاه  نظیر : بوش پلت فرم ها از نظر سایش ، نوار محرک کلاهک ، گیره های پلت فرم را  چک و بررسی نمایید تا بستر مناسبی برای استفاده بهینه از این تجهیز آزمایشگاهی فراهم گردد.

برای افزایش دقت  دستگاه حتما داخل و خارج دستگاه تستر را با یک پارچه مرطوب تمیز نمایید .

 

مشکلات الکترونیکی دستگاه های تست چگالی

  • دستگاه روشن نمی شود

  • یکی از موتورهای دستگاه کار نمی کند

  • نمایشگر دستگاه چیزی نشان نمی دهد

  • دستگاه ارور می دهد

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *