تعمیر برد کنترلر کمپرسور

تعمیر برد کنترلر کمپرسور

تعمیر برد کنترلر کمپرسور-تعمیر تخصصی برد کنترلر کمپرسور در دیجی برد

معرفی کمپرسور

کمپرسور ها دستگاه هایی هستند که صورتی از انرژی را به صورت دیگر تبدیل می کنند و حتی می توانند انرژی را در خود ذخیره نمایند و در مواقع ضروری مورد استفاده قرار می دهند که در جنبه های صنعتی بسیار پرکاربرد می باشند.

کمپرسور هوا از نظر فیزیکی افزایش سرعت مولکول های هوا و تولید انرژی جنبشی در اثر عبور هوا در یک فضای نسبتا کوچک تعریف می شود که این انرژی می تواند بلافاصله مصرف شود و یا اینکه ذخیره شود. یکی از دلایل استفاده از این دستگاه وابستگی اکثر صنایع نظیر : تولید خودرو، کشتی ، قطار و… هوای فشرده یا متراکم می باشد.

نحوه عملکرد کمپرسور :

اکثر کمپرسورهای هوا از یک موتور برقی یا گازی استفاده می کنند پیستون در داخل دستگاه هوا را فشرده و از یک دریچه جهت تخلیه هوای متراکم استفاده می نمایند. در داخل کمپرسور روغن مخصوصی وجود دارد که در سرعت و فشار بالا قطعات داخل  سیستم متراکم کننده هوا را روان کاری می کند.

به طور کلی دو نوع تکنولوژی در فرایند فشرده سازی وجود دارد: یکی کمپرسورهای جابه جایی مثبت که دارای حفره ای است که توسط هوای معمولی یا هر نوع گاز دیگری در فشار اتمسفر پر شده است. دیگری کمپرسور های دینامیکی هستند که با افزایش سرعت هوا و سپس کاهش سرعت درون دیفیوزر نهایتا افزایش فشار را منجر می شوند.

نقاط قوت کمپرسور:

به طور کلی در تمام صنایع نیاز به هوای فشرده با کیفیت ایده آل نیست در صورتی که در صنایعی نظیر داروسازی که  نیاز به هوای با کیفیت دارد کمپرسور بدون روغن انتخاب مناسبی می باشد

از دیگر نقاط قوت کمپرسور مجهز بودن به درایو تسمه ای و درایو مستقیم با سرعت ثابت یا متغیر با توجه به نیاز کار بر می باشد. درواقع انرژی مورد نیاز جهت فشرده سازی تعیین کننده طول عمر دستگاه می باشد پس این موضوع در انتخاب کاربر بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

مشکلات برد های کنترل کمپرسورها

  • کمپرسور روشن نمی شود

  • برد کنترل روشن نمی شود

  • یکی از سنسورها را شناسایی نمی کند

  • یکی از رله ها فعال نمی شود

  • حافظه دستگاه دچار مشکل شده

  • صفحه نمایش روشن نمی شود

  • دستگاه کاملا لود نمی شود

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *