تعمیر آلتراسونیک های صنعتی

تعمیر آلتراسونیک های صنعتی

تعمیر آلتراسونیک های صنعتی . تعمیرات تخصصی بر روی ژنراتورهای دوخت و تولید ماسک، تعمیرات بر روی دستگاه های آلتراسونیک صنعتی در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

معنی آلتراسونیک:

کلمه آلتراسونیک به معنای مافوق صوت است. محدوده فرکانس شنوایی انسان ۲۰ هرتز تا ۲۰ هزار هرتز است. محدوده فرکانسی امواج مافوق صوت ۴۰ کیلوهرتز تا چندین مگاهرتز است.

برای تسریع در فرایند های شیمیایی نظیر : سنتز ، استخراج ، تفکیک مواد از امواج التراسونیک استفاده می گردد.این امواج می‌ توانند انرژی مورد نیاز برای فرآیندهای شیمیایی را فراهم کنند و باعث افزایش کارایی فرآیندها شوند.

امواج فراصوتی می‌ توانند برای تصفیه آب و پساب به کار روند. این فرآیند به عنوان اولتراسونو فیلتراسیون شناخته می‌ شود که در آن ذرات معلق و مواد آلی را از آب جدا می‌ کند.

بررسی اجمالی دستگاه آلتراسونیک صنعتی

دستگاه‌ های التراسونیک صنعتی، از امواج فراصوتی با فرکانس بالا (بیشتر از ۲۰ کیلوهرتز) بهره می گیرد. این دستگاه‌ ها در انواع مختلف صنایع برای انجام فرآیندهای مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

این دستگاه جهت پاکسازی و تمیزکاری قطعات صنعتی  به ویژه در صنایعی مانند صنایع خودرو سازی، صنایع الکترونیکی و پزشکی… به کار می رود. در برخی موارد دستگاه‌ های التراسونیک برای تولید نانو ذرات از مواد مختلف مانند اکسید ها، نانو کامپوزیت‌ها و نانو کریستال‌ ها استفاده می‌ شوند. این فرآیند به عنوان تراکم‌ دهی محلول‌ ها (سونوکمپرشن) و گسیل ذرات شناخته می‌ شود.

خصوصیات بارز دستگاه التراسونیک صنعتی

دستگاه‌ های التراسونیک قادر به ایجاد ارتعاشات فرکانس بالا هستند که باعث ترکیب و رهایی ذرات معلق در مایعات می‌ شود. این کارایی بالا باعث می‌ شود که فرآیندهای تمیزکاری، امولسیون، امولسیفیکاسیون و ترکیب مواد بهبود یابد.

ارتعاشات التراسونیکی موجب تشکیل حباب‌ های میکروسکوپی در مایع می‌ شوند، این حباب‌ ها باعث شکستن و تمیزکاری ذرات معلق و روی سطوح می‌ شوند. این باعث کاهش زمان و هزینه مورد نیاز برای فرآیندهای تمیزکاری می‌ شود.

 بسیاری از دستگاه‌های التراسونیک صنعتی قابلیت اتوماسیون دارند که این امر به کاهش نیاز به نیروی انسانی و افزایش بهره‌ وری کمک می‌ کند.با این وجود، برای بهره‌ برداری بهینه از این دستگاه‌ ها، نیاز به آموزش و شناخت کامل از فناوری‌ های مرتبط و شرایط عملیاتی دارند.

فرآیندهای التراسونیک ،با کاهش آلودگی، تسریع در فرآیندهای شیمیایی، بهبود دفع بخارات، و بهبود خواص مواد

می‌ توانند تاثیر قابل ملاحظه ای  در کیفیت محصولات نهایی برای صنایع مختلف ایجاد کنند.

در مورد دستگاه TELESONIC USP-3000:

سیستم های جوشکاری آلتراسونیک USP برای جوشکاری و تشکیل ترموپلاستیک تشکیل همجوشی و جدا سازی منسوجات، پشم گوسفند و مواد فویل برای همه موارد از مقیاس کوچک تا کاربردهای بسیار بزرگ مناسب هستند. طراحی پرس پایدار TELSONIC را می توان با ماژول توسعه داد و در ترکیب با کنترل کننده TCS5 و مولد MAG کار کرد تا کنترل حداکثر فرآیند شما را تضمین کند. طیف وسیعی از حالت های جوشکاری و انواع ماشه امکان پردازش بهینه اولتراسونیک قطعات پلاستیکی را فراهم می کند. نتایج جوشکاری در پنجره های با کیفیت کنترل می شود و به طور خودکار از نظر گرافیکی و آماری ارزیابی می شود.

موارد کاربرد و صنایع دستگاه:

سیستم های جوشکاری آلتراسونیک USP قوی و بادوام اغلب در فرآیندهای تولید در مقیاس بزرگ ، به عنوان مثال در فناوری پزشکی و در صنعت خودرو استفاده می شود. با این وجود به راحتی تبدیل می شوند ، همچنین برای برنامه هایی با واحدهای کوچک مناسب هستند.

موارد معمول استفاده از سیستم جوشکاری آلتراسونیک USP:

  • جوشکاری درز، جوشکاری نقطه ای ترموپلاستیک، لبه‌دار کردن و پرچین زدن
  • فرآیندهای Cut and seal برای منسوجات، پشم گوسفند و مواد فویل دار
  • جوش‌زدن قطعات فلزی

مشکلات رایج دستگاه‌های آلتراسونیک های صنعتی TELESONIC:

  • دستگاه روشن نمی شود

  • فیوز دستگاه بلافاصله می سوزد

  • جوش دستگاه ضعیف شده

  • صدای دستگاه عوض شده

  • اصلا جوش نمی دهد

  • قسمتی از برد ژنراتور دستگاه سوخته

  • دستگاه بعد از کمی کار از کار می افتد

تعمیر آلتراسونیک های صنعتی TELESONIC

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *